
23 вересня 2025 року в київському офісі PwC в Україні відбувся відкритий B2G-діалог на тему «Цифрова митниця: Нові інструменти для бізнесу. Як працювати швидше та ефективніше?». Учасниками заходу стали представники Державної митної служби України, експерти PwC та бізнес-спільнота, серед яких і мережа мультимаркетів «Аврора».
Зустріч стала частиною серії заходів PwC в Україні, що спрямовані на побудову прозорого та конструктивного діалогу між державою і бізнесом. «Ми пропонуємо дивитися на митницю не лише як на контролюючий орган, а як на партнера у цифровій трансформації. API-доступ до митних декларацій відкриває нові можливості: прозорість, ефективність та гнучкість у взаємодії з державою», - наголосила Віта Мірошниченко, директорка, керівниця практики митного регулювання та міжнародної торгівлі PwC в Україні.
Учасники дискусії обговорили готовність України до «Митного безвізу» (NCTS Фаза 6), впровадження нових IT-інструментів, зокрема Help Desk та «Менеджера профілів ризиків», а також перспективи розвитку CDS.UA та «Єдиного вікна». Особливу увагу привернув практичний досвід нашої компанії у цифровізації митних процесів.
«Ще кілька місяців тому завантаження даних відбувалося вручну й займало значні ресурси. Але після відкриття API Держмитслужбою у червні 2025 року ми вже в липні запустили автоматичний обмін даними. Завдяки цьому створили інтеграційний сервіс із власною базою даних (понад 35 таблиць), наповнили його архівними даними (12,5 тис. записів) та забезпечили щогодинне оновлення інформації», — розповів Петро Бабій, керівник підрозділу митного оформлення та регулювання мережі мультимаркетів «Аврора».
Досвід нашої компанії демонструє, як цифрові можливості митниці допомагають бізнесу оптимізувати процеси та підвищувати прозорість ланцюгів постачання. Така співпраця держави й бізнесу сприяє розвитку міжнародної торгівлі та пришвидшує інтеграцію України до європейських митних практик.